2008年6月8日 星期日

2008/5/29與飛蟻的相遇

菲比提到飛蟻 勾起我昨日的回憶

來美國以來我還沒碰到任何的蟲子

除了院子裡的螞蟻

一直到昨天 我在我的浴室裡遇到一隻沒有翅牓的飛蟻

大概有六公分長 超口惡的 扭來紐去

我雖然在上廁所 還是一心二用的 當機立斷的踩死它

可是俗話說 有一隻蟑螂就有四百隻

那有一隻飛蟻會有幾隻呢

我不敢想了 眼不見為淨

來打個中英對照 練習我的英文

如果有錯 麻煩大家指正!

Phoebe mentioned about termite in the last article,

and it reminds me of my yesterday's memory.

I haven't meet any bugs since I came to America, except the ants in our yard.

Untile last night, I met a termite which had no wings in my bathroom.

The length of the termite was about 6 centermeters.

It was supur disgusting and squirming.

Although I was going to see a man about a dog,

I scrunched it to death distractingly in the nick of time.

As a proverb goes, there will be 400 cockroaches as you kill one,

so how about termites?

I don't want to think about it anymore.

沒有留言: